You are here

Over ons

Club Brugge vervult als topclub niet enkel een sportieve, maar ook een bijzonder grote sociale rol.

Club Brugge maakt graag gebruik van zijn grote impact op de samenleving om een positieve bijdrage te leveren op maatschappelijk gebied. Met het bestuur en alle medewerkers van Club Brugge streven wij samen naar een toegankelijke Club, die voor iedereen openstaat en bereikbaar is, ongeacht iemands afkomst, overtuiging of sociale achtergrond. Zodat iedereen Club Brugge kan leven en beleven.

Want Club, dat is de grootste en de warmste voetbalfamilie van het land. Met één blauw-zwart hart.

 

Missie

Club Brugge neemt met Club Brugge Foundation zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid op in de gemeenschap, zowel lokaal, nationaal als grensoverschrijdend. Deze verantwoordelijkheid voeren we uit door – met de kracht van Club Brugge – jaarlijks projecten te realiseren op vlak van sport, sociale integratie, gezondheid en educatie. Dit zowel op nationaal als internationaal vlak. Voor iedereen, met speciale aandacht voor kansengroepen.

 

Visie

Club Brugge wil met Club Brugge Foundation de toonaangevende voetbalclub in België zijn op vlak van sociale community werking. Het wil Club Brugge als belangrijke sociale partner in de samenleving verankeren.

 

Doelstellingen

Club Brugge Foundation wil …

  • Club Brugge voor iedereen zo toegankelijk mogelijk maken;
  • de grote sociale voorbeeldfunctie die Club Brugge heeft in de samenleving, omzetten in concrete acties;
  • gebruik maken van de impact van voetbal op de samenleving om een positieve bijdrage te leveren op maatschappelijk gebied.

 

Partnership

Een sociaal communityproject kan uiteraard niet uitgevoerd worden zonder de steun van diverse partners. De hulp en de medewerking van gespecialiseerde instanties werken hierbij drempelverlagend. Club Brugge gaat uit van een winwinsituatie voor alle betrokken partijen. Alleen op die manier kan er een constructieve en gegronde samenwerking zijn.

Club Brugge Foundation wordt ondersteund door volgende partners:

Nationale Loterij

Nationale Loterij

Samen creëren we kansen.

Even stilstaan bij de maatschappelijke rol van de Nationale Loterij.

Geen enkel bedrijf investeert zoveel terug in onze maatschappij als de Nationale Loterij. Ongeveer 30% van haar inkomsten wordt gebruikt om projecten te steunen en te stimuleren. In 2010 werd driekwart van de subsidies (225.300.000 euro) uitgegeven aan humanitaire, sociale, culturele, wetenschappelijke en sportieve projecten en aan monumentenzorg in België. Het vierde kwart werd verdeeld over de drie taalgemeenschappen: de Vlaamse, Waalse, en Duitstalige gemeenschap. Daarom hebben we een grote campagne ontwikkeld die het “samen creëren we kansen” dankzij de spelers voor iedereen, in de verf zet.

www.nationaleloterij.be

Football + Foundation

Football plus foundation

De Football+ Foundation is de sociale pijler van en voor het Belgisch voetbal (KBVB, Pro League, NVL en VFV). Ze is het sociaal loket en de expertisepartner inzake community binnen het Belgische voetbal en mobiliseert voetbalactoren om hun sociaal maatschappelijke voorbeeldfunctie op te nemen.

www.fplusf.be

Voetbalcel binnenlandse zaken

Voetbalcel binnenlands zaken

De Voetbalcel Binnenlandse Zaken coördineert samen met alle betrokken partners het veiligheidsbeleid van voetbalwedstrijden in de nationale afdelingen en internationale wedstrijden in België. Hierbij staan veiligheid en het aangenaam verloop van de wedstrijden of gerelateerde evenementen op de eerste plaats. Daarnaast ondersteunt de Voetbalcel actief voetbalprojecten die de sociale cohesie versterken. 

www.ibz.fgov.be

Stad Brugge

Stad Brugge

Brugge is de hoofdstad van de Belgische provincie West-Vlaanderen. Het historische centrum is opgenomen op de werelderfgoedlijst van Unesco. De belangrijkste werkverschaffers zijn de zeehaven van Brugge en het toerisme.

De stad Brugge heeft heel wat sportaccommodaties onder zijn hoede. Zo kunnen de inwoners op een optimale manier hun favoriete sport beoefenen.

Daarnaast geeft Brugge ook tal van subsidies en premies aan diverse sportverenigingen.

www.brugge.be

PepsiCo BeLux

PepsiCo

PepsiCo BeLux is onderdeel van de PepsiCo Groep – het tweede grootste voedingsmiddelenconcern ter wereld met meer dan 285.000 werknemers, activiteiten in 200 landen en een omzet van bijna 60 miljard dollar.

PepsiCo wordt uiteraard vaak geassocieerd met Pepsi Cola, maar zij brengen talrijke andere producten op de markt zoals tussendoortjes, frisdranken, vruchtensappen, koude soepen en ontbijtgranen.

Ze zijn onbetwist marktleider op het vlak van zoute snacks en noten. Ook in het segment van de gekoelde vruchtensappen hebben ze het grootste A-merk. Binnen de horeca is Looza de referentie

www.pepsico.be

Vier

Vier

Vier is een zender van SBS Belgium.

Naast de generalistische zender VIER en de vrouwenzender VIJF, staat SBS Belgium ook in voor de commercialisering van de tv-zenders Nick Jr., Nickelodeon, TeenNick, TMF, MTV, Discovery Channel en weldra ook Libelle. Met deze 9 zenders staat SBS sterk bij actieve kijkers in alle segmenten en leeftijdscategorieën.

www.vier.be

Stuurgroep Club Brugge Foundation

Club Brugge Foundation wordt mee aangestuurd door een stuurgroep. Alle stakeholders van Club Brugge Foundation zijn hierin vertegenwoordigd.

 

Brochure Club Brugge Foundation

Informatiebrochure Club Brugge Foundation

register-widget

Club1891 Voordelen

  • Een exclusief CLUB1891 welkomstpakket
  • Voorrang voor Champions League en Bekerwedstrijden
  • 10% korting in de Clubshop
  • Exclusieve voordelen, een heel jaar lang
  • Exclusieve online content
  • Unlock verschillende badges en voordelen