All news

AB InBev en Club verlengen samenwerking tot 2029

AB InBev blijft ook de komende vijf seizoenen Premium Partner van Club; de Belgische bierproducent verlengt zijn contract bij Blauw-Zwart namelijk tot 2029. Lees nu alles over het vernieuwde partnerschap!

Duurzaam partnerschap

AB InBev, sinds jaar en dag de officiële bierleverancier in Jan Breydel, verlengt het partnerschap met Club tot 2029. Beide partijen kondigen met trots de verlenging van de samenwerking aan, waarbij de focus gelegd wordt op duurzaam en verantwoord ondernemen.

Als ‘s werelds grootste brouwer, is duurzaamheid voor AB InBev een belangrijke doelstelling: de Belgische onderneming streeft ernaar om tegen 2025 haar CO2-uitstoot met 25% te verlagen, 100% van haar elektriciteit op te wekken door middel van hernieuwbare bronnen en al haar verpakkingen herbruikbaar te maken of te produceren uit gerecycleerd materiaal.

Maar ook Club draagt z'n steentje bij aan een duurzame toekomst. Zo maakt Blauw-Zwart sinds 2022 deel uit van het Europese “Football for Climate Justice”-project en zijn de drankbekers in Jan Breydel sinds seizoen 23-24, in de strijd tegen plastic, volledig herbruikbaar.

Verantwoord alcoholgebruik

Onze ambitie is om ervoor te zorgen dat elke ervaring met bier positief is en een positieve impact heeft. Daarom streven Club en AB InBev ernaar om matiging en een cultuur van verantwoorde alcoholconsumptie te promoten. Bovendien wordt ook het assortiment alcoholvrije bieren uitgebreid onder de aandacht gebracht en gepromoot in Jan Breydel.

Stijn Vermoere, commercieel directeur van Club Brugge:

“Wat goed is, moet je behouden. De verlenging van de goeie samenwerking met AB InBev was voor Club Brugge quasi een evidentie. We hopen samen verder te groeien en zullen voor de volgende 5 seizoenen zorgen voor een goeie omkadering voor onze supporters en B2B-klanten. Het extra inzetten op een verantwoord gebruik staat daarbij centraal.”

Tom Peeters,Head of Events Factory & National Customers van AB InBev:

“We zijn zeer trots op de verlenging van ons partnerschap met Club Brugge. Sport brengt mensen samen en supporters genieten van deze momenten met ons bier. Daarom is het streven naar matiging en een cultuur van verantwoorde alcoholconsumptie een belangrijk initiatief dat de komende vijf seizoenen kan zorgen voor een positieve impact. Samen bouwen we aan een betere wereld door duurzaam en klimaatbewust ondernemen te bevorderen.”

Over AB InBev

De oorsprong van AB InBev’s activiteiten gaat terug tot de eerste brouwactiviteiten in 1366 en naar de brouwerij, Den Hoorn, gevestigd in Leuven. In 1987 ontstaat de brouwersgroep Interbrew uit de fusie van twee grote Belgische brouwerijen, namelijk Artois (Leuven) en Piedboeuf (Luik, Jupille). Interbrew lag aan de basis van AB InBev, dat in 2004 ontstond uit de combinatie van Interbrew met het Braziliaanse AmBev. In 2008 combineerde InBev met Anheuser-Busch tot Anheuser-Busch InBev, 's werelds leidinggevende brouwer. Het bedrijf staat voor een lange geschiedenis waarin vakmanschap, kwaliteit, innovatie en service naar consumenten en partners altijd centraal hebben gestaan.

AB InBev wil groots dromen voor een toekomst met meer “cheers”. Ze zijn toegewijd aan het bouwen van geweldige merken die de tand des tijds doorstaan en aan het brouwen van de beste bieren met de beste natuurlijke ingrediënten. De gevarieerde portefeuille van meer dan 500 biermerken omvat wereldwijde merken zoals Budweiser®, Corona® en Stella Artois®; ook internationale merken zoals Hoegaarden® en Leffe®; en lokale kampioenen zoals Jupiler®.